28 December

Hejhej!

Det har blivit ett litet uppehåll för min del när det gäller bloggandet...min ursäkt är att jag umgåtts med min och Daniels släkt :)

24 December, Julafton

Min julafton var helt perfekt. Jag hann med och träffa all släkt som var tänkt, god mat och bra julklappar. Jag är nöjd med allt jag fick och minst lika nöjd med klapparna med rimmen jag gav bort (om man får säga så). På morgonen och förmiddagen hade jag mamma och pappa det mysigt här hemma. Vi åt en god julfrukost och sen delade vi ut julklapparna. Jag hade gjort två tavlor till dem, en med kort på dom två tillsammans och en med kort på oss alla tre :) Jag hade även köpt en Deo och en popcornskål till pappa och en ljuslykta och dekorerat ett fat med ljus till mamma.
Av mina föräldrar fick jag en ny platttång, en liten dvd spelare som man kan ha i tex bilen och på flygplan, filmer, rese  pengar, smink, en väska, lösnaglar m.m =)

Vid tre var vi inne i södertälje hos min moster, Dennis och lille Harry. Där var även mormor och morfar, min morbror, Dennis syster, mormor och föräldrar. Vi hade det väldigt trevligt! Vi åt god julmat, fikade och öppnade julklappar. Min moster försvann nästan bakom alla hennes och Harrys paket :) Jag fick ännu mer filmer, pengar, presentkort och ljuslyktor, mycket bra! Jag hade gjort en talva till mormor och morfar med kort på dom, mamma och hennes två syskon och sen alla syskonen + familjer. Till Harry hade vi köpt kläder och två skallror och till Micke (min morbror) hade vi köpt fårskinnstofflor, en bok och en skiva.

När vi åkte där ifrån släppte mamma och pappa av mig hos Daniels moster där hans släkt var och firade jul :) Mamma och pappa åkte vidare till min faster där pappas syskon + familjer var. Tyvär så hann jag inte vara så länge hos Daniels moster men den lilla stunden var trevlig. Vi fikade lite och så gav jag och Daniel vår julklapp till Daniels mormor. Hon fick sex snappsglas och av henne fick jag en Puma bodylotion som luktade mycket gott.

Sen bar det av hem till Daniel där hans familj skulle ha sin julklappsutdelning. Jag och Daniel hade köpt smink, ansiktsmasker och hårnålar till Ida, till Madde hade vi köpt en Almenacka och en dvd med några av Elvis låtar och musikvideos. Jag hade även gjort en talva till Madde och Christer med bilder på familjen ifrån Kreta. Daniel fick ju ps3 spelet av min plus en mugg som det stod "Väck mig när arbetsdagen är slut" och en tavla med bilder på oss två. Av Ida fick jag toffsar och ett guldigt nagelack, av Madde och Christer fick jag en morgonrock som jag ska ha hos dom och av Daniel fick jag en väska,trosor och DKNYbodylotion :)



25 December
 
Jag och mamma åkte in en sväng till Coop och Ica Maxi. Där köpte jag Pirates of Caribbean 3 - vid världens ände. Sen åkte jag med Daniel och hans familj ut till Svenne, Daniels morfar. Där var Maddes syskon + familjer. Där blev det såklart mer god julmat, fika och julklappsutdelning. Jag tog en del söta kort på Daniels kusin My som jag ska lägga upp.

Efter några timmar åkte vi därifrån och jag blev avsläppt hos Tommy och Jeanette. Tommy fyllde år så vi (mina föräldrar + pappas syskon med familjer) var där.  Efter det gick jag till Daniel och tog det lungt.


26 December

Vid två gick jag, mamma och pappa hem till mormor och morfar. Vi skulle fira min mosters som fyller år när hon och vi är utomlands. Det blev mer julmat och en mycket god fruktsallad till efterrätt. Vid fem var jag hos Daniel igen för att äta julmiddag med dom. Christers mamma kom på besök och jag blev inbjuden till middagen :) Senare ko m Andreas och Malin och stannade ett tag. Jag och Malin kollade film med Ida medans killarna spelade ps3.

27 December

Jag och älsklingen sov ut till närmare tolv. Jag började vela om jag skulle åka in och kolla på rean med åkte istället med mamma, Jeanette och Tommy till Heron och kollade på Arn. Det var ett klokt beslut av mig eftersom att alla som kollat rean verkar vara besvikna...Filmen var iaf helt okej! När jag kom hem åt jag Daniel och Andreas på Grillen, Daniel bjöd mig så snäll som han är :) Sen tog vi det bara lungt. Sebbe och Niclas kom lite senare.

28 December

Idag gick jag och Daniel upp tidigt. Han skulle iväg och jobba och jag skulle plugga matte med min moster :) Vi var hos mormor och morfar. Hon hjälpte mig med den delen som jag inte klarade nu innan lovet, vilket är väldigt uppskattat! =) Nu börjar saker och ting äntligen klara upp sig, tack Jeanette! Nu är jag hemma och gör inte så mycket alls. Ska snart börja packa..eller först ska jag skriva en packningslista så jag inte glömmer något!

Imorn åker vi, jag, mamma, pappa, Lina, Andreas och Pelle! :) Till Gran Canaria - Playa de Ingles.
Det ska bli skönt att komma ifrån det här äckel vädret men jag vet att jag kommer sakna en viss person väldigt , väldigt mycket!       <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0