25 September

Hej!

Vi vann matchen mot Västerås div 2 lag i lördags! Vi spelade lite segt i början men sen blev det bättre och bättre. Efter matchen åkte jag direkt till mammas jobb och jobbade. Jag jobbade mellan 16.30 - 03.00. Jag och Filip skulle hjälpa en nyanställd diskare med disken men för min del vart det ingen disk, jag hämtade istället in disken till köket och hjälpte till på andra sätt :) De sista timmarna var riktigt jobbiga, jag orkade genom att tänka på pengarna som kommer in på mitt konto, närmare 1000kr.

I söndags gick jag upp 08.00 efter fyra och en halv timmes sömn. Åt frukost och packade sen 09.15 bar det av mot Gävle med laget. Vi skulle spela en träningsmatch mot deras div 1 lag. På vägen dit hade tränarna pratat med vår sportchef Bröms (polis) om att han skulle komma med en polisbil och stoppa en av bilarna där fyra av våra nya spelare åkte med. Det var Ladan som körde och mycket riktigt blåste Bröms förbi vår bil och trängde sig in bakom Ladan som stannade när blåljusen var igång. Jag har inte skrattat så mycket på länge, hon var helt skräckslagen! Haha hennes min kommer jag sent glömma.
Matchen gick mycket bra, det blev oavgjort 5-5. Vi spelade skitbra och Gävle kom liksom trea i div 1 förra säsongen. Vi hade två powerplay och jag gjorde ett mål, pass av Minna :) Det var skönt eftersom jag inte gjort nåt mål än denna försäsong.

När jag sen kom hem ett antal timmar senare var jag med Daniel :)

Igår var vi lediga från skolan så jag hade tänkt sova ut. Synd att jag sagt till Daniel att han skulle ringa när han vaknat (han brukar alltid vakna efter mig) som då var 09.20 hehe. Så det var bara "rice and shine" som gällde för min del. Jag gick till Daniel och var med honom och Andreas en stund innan jag och pappa åkte iväg. Vi åkte till Biltema och plockade ihop lite grejer bla en cyckelkorg till min nya cykel :) Sen åkte vi till Karolinska sjukhus för ett möte om mina halsmandlar. Nu är det bestämt att de ska bort vilket känns skönt. Vet inte när det blir än men vill nog vänta tills efter innebandysäsongen. Sen åt vi på Mc Donalds och sen hämtade vi mamma på jobbet.

På kvällen var det träning och sen kollade jag film med Daniel och Andreas :)

Nu har jag precis avklarat en tråkig företagsekomomi lektion och har klassmöte kvar. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0