torsdag

Föredragen idag var intressanta även om de sa många saker som man redan visste. Alkohol & droger var intressantas tycker jag, fast de hann bara prata om alkohol :P

Visst du att : Det i två lättöl är lika mycket sprit som en snapps och om man dricker en lättöl om dagen (många vuxna dricker det till lunchen) i ett år motsvarat det 9st 75or starksprit.

(ett glas=25cl)
1 glas cider 4,5%= 2,8cl sprit.
1 glas vin 11&= 6,9cl sprit.
1 burk mellanöl 4,5%= 5,6cl sprit
1 burk starköl 5,5%= 6,9cl sprit

Jag,Calle och Alexandra tog 12.19 tåget hem. Sen hämtade pappa upp mig och Calle så åkte vi till stan. Jag och Calle käkade på kebabhouse sen gick vi lite på stan. Vid tre skjutsade pappa hem mig till Jonas :) Vi kollade tv med hans syster, gick till pizzerian, köpte godis och bara slappade. Det blev inget pluggande, vi måste glömt bort det :P Men en trevlig dag har det varit iaf!

Nu ska jag läsa F-ekonomi, ha det gött!

Jag och Lizette pratade om att vi fyra skulle träffas i sommar, det skulle verkligen vara kul! =)
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0