10 augusti

God kväll!

Vilken kanonhelg jag haft! :) Jag,Sarah och Emmelie kom hem till familjen Andersson (Lisa) strax efter sex i fredags. Det var riktigt kul att träffa Frida efter ett år. Hon verkade haft det jättebra men verkade även nöjd över att vara hemma igen. Där var även en hel drös med kompisar till Frida som hon inte träffat på länge..Många kände man igen och vissa inte. Det bjöds på mat och fika och allt var väldigt trevligt :) Jag;Sarah och Emmelie gick hemåt halvtolv tolv nångång.

Igår (lördag) var det samling med laget 7.30. Vi delades in i fyra lag som skulle åka i fyra olika bilar. Alla skulle ha på sig hjälm under hela bilresan fram till "målet". Jag kom i lag med Ladan,Lisa och Malin och det var Ladan som körde. Varje lag fick fyra kuvert med olika små uppdrag som skulle göras.
1. Åk till Tom tits parkering och öppna kuvert nr 2.
2 Åk vidare till kungaslottet i Sthlm och ta kort på en av vakterna utanför tillsammans med någon från laget. Vi åkte till slottet och alla gick ur bilden för att vara med på bilden. Samtidigt anlände en turistbuss och turisterna skulle självklart också fota vakten. Vi bad en man ta bilden på oss och vakten som frågat vad vi skulle göra..(vi såg väl rätt roliga ut med hjälmarna hehe). Vi tackar för bilden och går tillbaks mot bilen som står ca 20m från vakten. Väl vid bilen säger en tjej i laget - jag mår illa....jag måste spy! Turisterna som kom samtidigt som oss är på väg in i bussen igen och så kommer det en ny buss och folk börjar gå ut. Den illamående tjejen står och spyr där på kullstenarna och hela situationen blev plötsligt väldigt pinsam..men vad ska man göra? Sen ser vi hur vakten tar upp en walkie talkie och pratar med någon och blir lite skraja. Vi skyndar oss in i bilen och åker därifrån hehe. Juste när vi satt oss i bilen ser vi hur turisterna ställer sig i en ring precis där spyan var...vi fick det på kort haha!
3. Åk till Kaknästornet. Ta ett kort på tornet och minst en tjej i laget.
4. Här låg det en vägbeskrivning till "målet"  bortom Norrtälje och en till lapp. På den lilla lappen stod det vad nästa uppdrag var. Vi skulle ta kort på fem saker och minst en tjej skulle vara med på varje kort. Sakerna var En polis i uniform, en brandman i uniform, ett får, en Dalahäst och en åkergräsklippare. Vi åkte runt länge inne i  Sthlm för att leta efter dom här sakerna. Vi följde efter en polisbil tills den stannade och fick tag på en dalahäst i ett skyltfönster. Brandmannen hittade vi i en barnbok inne på Ica och får och åkergräsklippare hittade vi på vägen till målet som alltså låg bortom Norrtälje. Målet var på Väddö. Någon sorts polisanläggning, ordet som det kallades för är för komplicerat för mig att komma ihåg :P Bröms vår sportchef som organiserat det här är ju polis så han hade ordnat med boende där och så :) När alla lag var i mål gjorde vi först en del sammarbetsövningar. Vi skulle ställa oss i storleksordning (längden) och efter skostorlek..jag var både kortast och hade minst fötter haha! Sen var det hårfärgen..och vem var blondast? Jo Celina såklart :P Efter det gjorde vi en sammarbetsövning som är svår att förklara så jag struntar i det. Men sen skulle vi iaf få över alla över ett rep som satt ca 1,55cm högt. Den övningen gjorde vi två gånger och klarade det nästan andra gången! Sen kom vi till det jobbiga..Vi skulle göra en personlig presentation inför laget och ledarna. Vi skulle berätta om oss själva, säga en positiv sak om en själv samt något man vill förbättra och likadant fast om laget. Som ni vet har jag enormt svårt att stå inför folk och prata..det spelar ingen roll vilka det är, det kan vara mina bästa vänner men det är ändå lika jobbigt. Vi satt i en halvmånde i gräset och jag var tredje sist..Alla gjorde det verkligen jättebra och jag blir så stolt samtidigt som jag blir avis. När Linnea som var innan mig gick upp började jag gråta..så jobbigt var det. Peter en av ledarna kom för att lugna och trösta mig, fint gjort. Sarah och Emmelie fick gå upp före mig så fick jag stöd av Linnea också. Hon peppade mig till att gå upp och det gjorde jag tillslut. Jag fick sitta på ett bord istället för att stå upp. Först började jag gråta lite men efter en stund kändes det bättre och jag gjorde det..Min presentation var klart den sämsta men jag är ändå glad och väldigt stolt för att jag gjorde det! Det kändes så bra efteråt..så fick jag en klapp i ryggen av Linnea också :)

Vi gjorde två tävlingar till också innan maten. Ena innehöll bad :O inte så skönt alls! Men vi fick basta efter som tur var =) Sen var det prisutdelning (vi kom tvåa) och efter det mat. Det vart grillat kött, potatissallad, sallad, sås och majskolvar..riktigt gott! Efter maten umgåddes vi och hade det allmänt trevligt. Några spelade biljard, det sjöngs,vissa körde beat box och så satt vi och pratade massa. Linnea berättade om erfarenheter från lumpen och från sitt arbete som polis och jag tycker det är så intressant! Jag,Sarah,Lisa,Emmelie och Ina sov tillsammans i ett rum..Jag,Sarah och Ina gick och la oss ca två och då sov redan Lisa och Emmelie.

Idag (söndag) var det frukost kl 9. Sen packade vi ur och städade rummen innan det var dags för en ny övning. Den här gången var det träning på att ge och få positiv och negativ kritik...mycket bra övning även om det var svårt. Vi delades in i lagen så vi var fyra och fyra. Strax innan tolv åkte vi hemåt igen.

Jag vill tacka mitt underbara lag och ledarna för den här helgen. Lika roligt som vanligt har det varit men en aning mer lärorikt :) Jag är extra glad för att det känns som att jag har lärt känna nya sidor hos två tjejer i laget, positiva sidor. Det är två tjejer som jag kanske inte varit så tajt med och kanske inte pratat mest med heller. Men efter helgen känns det toppen, två kanontjejer har vuxit fram i mina ögon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0