23 augusti

Godmorgon!

Jag kom hem vid halv ett igår från skolan. Vi samlades först i matsalen där rektorn höll sitt tråkiga tal för oss treor :P Sen samlades vi klassen i ett klassrum med våra två klassföreståndare, Ulla och Per. Vi fick fylla i några papper, fick info om måndagen,info om skolportalen och sen fick vi schemat som jag varit nyfiken på. Vårat preliminära schema såg väl inte så bra ut...Jag kommer hem halv fem ons,tors,fre och har många håltimmar eftersom jag inte har språk iår.  3 av 4 onsdagar i månaden har jag håltimme mellan 10.15 - 14.45 alltså 4,5 h och varje torsdag har jag ett hål på två timmar. Inte kul alls! Visst skulle jag kunna intala mig själv att det är perfekt att göra läxor då, men det kanske funkar i några veckor sen blir det att man bara sitter av tiden =/

Jag och mamma lagade mat tillsammans igår :) Det blev panerad kyckling med avokadosallad, mycket gott! Receptet var från en bok som mamma fick av mormor och morfar igår. Efter maten gick jag en promenad med Lisa och Charlie sen kollade jag och mamma film.

  

Nu är det dags för cup, är taggad till 1000! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0