Torsdag

Hejsan!

Jag fick g på mitt Administrationsprov som jag gjorde igår, skönt!!!

Jag har pluggat hela dagen idag förutom när jag sov en timme :) Har pluggat Naturkunskap. Fick massa instuderingsfrågor idag som jag gjort klart så att läraren kan rätta dom imorn. Sen har jag börjat på religionsuppgiften också.

Imorgon är det fredag och helg. Jag känner att jag har fått mycket gjort den här veckan när det gäller skolan men har fortfarande en del kvar..Nästa vecka ska vi ha frukost mingel med företagen på skolan. Det ska komma massa folk som skolan bjudit in och så kommer våra rådgivare. Ett utmärkt säljtillfälle :P 

Jag vet inte riktigt än hur helgen blir..Har inte bestämt något helt men det ordnar sig! Skönt ska det blir iaf..


Vi är bäst helt enkelt!



"Ibland får man vad man förtjänar...man får saker sagda till sig som man bara väntat på ska komma. Det är inte alltid possitiva saker som man då får höra men jag antar att det hänger ihop med att man alltid inte gör rätt saker. Ibland begår man misstag, det händer alla..Vissa går att förlåta vissa inte, det är mycket upp till var och en. Men jag står för dom misstagen jag gjort och tar emot det som personerna jag sårat vill säga till mig, jag anser att det inte är mer än rätt...Jag vet att det inte hjälper att man ibland ångrar sig, tänk om allt kunde förlåtas av bara lite ångest. Men det kanske hjälper lite på vägen någonstans..för alla kan nog känna igen den känslan, ångesten för något man gjort. Och det ända man önskar är att få det ogjort, eller har jag fel?"

Jag har själv varit väldigt förlåtande när det gäller en person. Ibland är det värt att kunna se förbi vissa saker, misstag som sker. Ibland förstör det så pass mycket att man aldrig hittar tillbaks till varandra, till samma relation. Jag tror verkligen att det lönar sig att förlåta ibland, att kunna ge en person en andra chans...Jag gav en person många chanser och den gav mig några likaså. Tillslut kan man dock nå en punkt då orken tar slut, kämparglöden släcks och man ger upp. Det jag vill ha sagt är att jag tycker det är viktigt att kunna ge en person en andra chans, men man ska heller inte ge en person för många chanser....det slutar lätt illa då. Avslutar med ett ordspråk...

"Att fela är mänskligt, att förlåta är Gudomligt"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0