25 Januari

Idag hade vi Nykvarnare vår första lektion i Hälsopedagogik och Spansk kultur. Vi hade Hälsopedagogik första lektionen och började med lite morgon gympa hehe. Sen hade läraren "Inger" gjort iordning två lådor med olika saker i..där skulle vi välja något som passade in på en själv eller så kunde man bara välja något. Sen skulle vi presentera oss och berätta vad vi valt och varför. Jag valde en fjärrkontroll eftersom att jag och Daniel kollar mycket på film, nästan varje dag :) Jag tror att den kursen kommer vara intressant och lärorik. Jag är ju rätt hälsosam eftersom att jag tränar så mycket som jag gör fast det brister när det kommer till godis och chips :P Men tränar man så får man, tycker jag!

Sen som sista lektion hade vi då Spansk kultur med Felice, min spanskalärare. Hon berättade lite om kursens innehåll sen blev det mest prat om resan gruppen ska göra i oktober. Något som var skönt att i gruppen är vi tio stycken, jag Linn, Alexandra, Niclas, Emil, Johan, Calle, Henke, Micke och en kille till. Så jag tror inte att redovisningarna kommer vara så hemska som annars =) Vi fick veta att vi nu under våren ska skriva en uppsats på 6 eller 12 sidor. Så på letionen vi har på torsdagseftermiddagen får vi jobba hemma med uppsatsen, vilket betyder att vi tar tre tåget istället för fyra tåget. Och på fredagar går vi bara en timme så det blir samma sak där, tre tåget istället för fyra!

Ikväll blir det mys med Daniel, mamma och pappa :) Nu först ska jag städa lite sen kommer Daniel hit och äter middag med oss. Sen blir det nog att vi kollar film och så ska jag sova där <3

image496 image497       
Mamma och pappa <3

image498  Så häftigt kort på min älskling från Egypten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0