Du är vad du äter

Det pogramet som går på trean kollade jag med mamma ikväll =) I det här pogrammet handlade det om Dominika som endast åt lunch, drack väldigt mycket vin och champange,saltade maten för mycket, motionerade inte och drack mycket kaffe. Det blev det ändring på och något dom gjorde var en hälsokontroll. De räknade bla annat ut hennes BMI och då fick jag för mig att göra det också.

BMI= kroppsvikt/längden*längden= kg/m*m

Alltså, för att vara normalviktig ska resultatet bli 19-25.

Ungefärliga gränser för vuxna:

UnderviktigIdealviktÖverviktFetma
< 1919-2526-30> 30


 *http://www.markazits.com/diet/bmi.php *

Mitt BMI blev 20.4, jag var tvungen att testa!

Det finns en "osynlig" länk mellan stjärnorna där du kan kolla ditt BMI, om du vågar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0