18 maj

Det blev ingen till film för mig igår kväll. Baterierna i min dvd dosa var slut och jag orkade inte hämta nya :P Så jag somnade gott :) Jag sov ut idag också..till 12.00. Sen har jag kollat på en film "187" med Samuel L. Jackson. Den var helt okej. Nu ska jag sätta igång och plugga sen laga mat med mamma.

Ha det bra!

   
187
Femton månader efter han blivit knivhuggen i ryggen av en elev, flyttar läraren Trevor Garfield från New York till Los Angeles för att börja om på nytt.Men det visar sig snabbt att Los Angeles knappast är på platsen att bygga upp sin styrka och sitt självförtroende på. Även där gäller gatans lag innanför skolans väggar, och för att få respekt finns inget annat alternativ än att sätta hårt mot hårt. När systemet visar sig skydda eleverna snarare än lärarna tvingas Trevor ta lagen i egna händer. Den ilska och det hämndbegär som gror inom honom är nu på väg att explodera?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0