Onsdag

Kom hem från jobbet för en stund sen. Ikväll gick det jättebra, det var inte stressigt alls :) Det blev inte så sent heller vilket är bra. Innan jag tog bussen vidare till jobbet sprang jag in på Åhlens och köpte en klänning till mamma som jag lagt undan åt henne, en likadan som jag har. Den passade bra så nu har vi likadana :P

Jag gjorde en god gärning idag på bussen till mammas jobb. Det gick på en utländsk kvinna före mig som visade upp sin bussremsa. Busschaufören ber att få se en gång till och säger att hennes senaste och sista stämpel gått ut. Kvinnan ser förvirrad ut och börjar rota i väskan. Hon får ställa sig åt sidan och jag går på bussen. När jag satt mig i bussen ser jag hur kvinnan försöker prata med busschaufören men han bara ryter åt henne att hon ska gå av om hon inte kan betala...När bussen strax ska åka iväg går jag fram och säger åt chaufören att stämpla min remsa så att kvinnan kan åka med. Hon blev jätteglad och tackade så mycket :)

Nu ska jag plugga lite matte sen sova gott :D

image1263 En sån här klänning har även min mamma nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0