12 november

Hejsan!

Provet idag kändes faktiskt helt okej. Inte jättebra men samtidigt inte dåligt...Jag valde ett ämne som jag tyckte var ganska lätt och fick ihop ett gäng sidor. Tre timmar satt jag och skrev och jag hoppas verkligen att det jag skrivit räcker! Jag skrev om vad som påverkar att en människa blir som det blir, vad som påverkar hur olika människors liv ser ut.

Jag, Alexandra och Niclas tog 12.19 tåget hem och gick till Alexandra för att plugga tillsammans :)  Vid två gick jag hem för att plugga vidare och sen sov jag en timme. Jag har ingen träning ikväll eftersom att Juniorerna har match..Så det blir bara plugg, det tar verkligen aldrig slut! =/

Niclas och Alexandra i Spanien


Luftgropar
"
När man flyger kan planet hamna i en luftgrop"

Fel!
Givetvis finns det inga gropar i luftrummet. Det vi kallar luftgropar är i själva verket nedåtriktade luftströmmar som påverkar flygplanet så att det tappar höjd för ett ögonblick. Värre än så är det faktiskt inte.

Läsning i mörker
"Det är skadligt för ögonen att läsa i svag belysning"

Fel!
Om det inte är alltför mörkt kan du läsa följande i en broschyr som getts ut av amerikanska ögonläkarakademin. "Att läsa i svagt ljus kan lika lite skada ögonen som ett foto taget i svagt ljus kan skada kameran".

Pupillens färg
"
Pupiller är svarta"

Fel! Pupillen i ögats mitt har ingen färg alls. Den är en rund öppning i regnbågshinnan och det vi uppfattar som svart är helt enkelt mörkret innuti ögongloben.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bli medlem så kan du samla poäng och få gratis presentkort på hm och gina tricot http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=112015

2008-11-12 @ 21:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0