26 december

Hejhej!

Min julafton har varit väldigt, väldigt bra! Jag har haft jättemysigt med mina föräldrar, min släkt och Douglas och hans släkt. Jag,mamma och pappa började julsafton med att göra oss i ordning och äta en god julfrukost bestående av risgrynsgröt och skinkmackor. Mamma hade tur att få mandeln i gröten så hon fick önska sig något :) Efter frukosten var det dags att öppna våra julklappar till varandra och jag såg fram emot att se deras resktioner eftersom att jag lagt ner mer omtanke,tid och pengar på mina julklappar detta år än tidigare. De verkade uppskatta mina klappar och jag blev enormt glad över mina. Detta år fick jag allt som stod på min önskelista! :) Helt sjukt faktiskt, jag måste varit ovanligt snäll ;) Tack mamma och pappa!

Vid två gick vi till mormor och morfar där även morbror Micke och Uffe var =) Vi började med att dricka mormord hemmagjorda glögg och sen gick vi till bords för att äta julmat, mums så gott! Efter maten var det dags för julklappsöppning så jag tog på mig min fina tomteluva som jag köpte på Liseberg och agerade tomte. Alla verkade nöjda med sina klappar och jag blev jättenöjd jag med, tack mormor, morfar och Micke!

Efter det var min underbara mamma så snäll att hon körde mig till Mariefred, hem till Douglas moster där de firade jul :) Där var det också jättetrevligt och vi fikade, kollade tv och sen var det dags för julklappsöppning även här. Jag var lite nervös eftersom att jag och Douglas hade handlat tillsammans till hans familj och till mina föräldrar men som tur var verkade dom nöjda allihopa :) Jag fick också väldigt fina klappar av Douglas, hans familj och moster + familj tack så mycket!  Efter kollade vi lite på Mamma Mia sen gick vi hem till Douglas och så kollade hela familjen på Baksmällan :D

Igår på juldagen jobbade Douglas 10.30-15 och sålänge var jag med Felix (Douglas lillebror). Vi kollade på Bröderna Lejonhjärta, gick en promenad i snövädret och gick sen till ett fik och tok en fika..Det var trevligt!  När Douglas slutat körde Douglas pappa oss hem till mormor och morfar för lite mer julfirande :) Då var även moster Jeanette, Dennis, Harry och Lina där. Vi fikade och hade det trevligt och sen var det dags för ytterligare en julklappsutdelning :) Tack familjen Eriksson för julklapparna!

Efter det skulle vi till nästa ställe och det var hem till Tommy och Jeanette (pappas syster) för att fira Tommy som fyller år på juldagen, grattis grattis! :D Det var trevligt att träffa släkten på pappas sida som jag inte hann träffa på julafton! Efter det gick vi bara hem och tog det lugnt, och det är jag faktiskt glad för =) Egentligen ska man ju gå ut på juldagen men jag var inte speciellt sugen och Douglas jobbar idag så det var skönt att kunna säga att vi skulle ha en myskväll, för det var precis det vi hade, och det som behövdes! 

Jag är iallafall väldigt väldigt nöjd med min jul. Jag har fått träffa alla som står min närmats och som betyder mest för mig och vi har haft det trevligt och fina julklappar har delats ut åt alla håll :) Tack alla som varit med och gjort min jul såhär bra, jag älskar er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0