19 juli

Nu är jag hemma igen efter att ha spenderat ons-sön i Mariefred med Douglas,mina bästa vänner och allt trevligt Mariefredfolk! :) Det har varit sjukt kul och jag har lärt känna så trevliga tjejer som jag hoppas att jag kommer umgås mycket med i framtiden! För min del blev det fyra dagars festande och för varje dag som gick kom Lisa, Emmelie och Sarah :D

I onsdags efter besöket hos kirurgen (som precis som jag trott inte var roligt alls) åkte jag och mina föräldrar till Mariefred. Vi hälsade på Douglas på Ica och sen satt vi oss o Lotten och åt lunch, det var trevligt. Sen gick jag hem till Douglas och senare på kvällen gick jag hem till Brodin där Chris, Mackan och Sebbe var också. Vi förade och när Douglas slutat och gjort sig klar mötte vi honom och gick till Hjorthagen där några redan var.




På torsdagen sov vi ut sen tog vi det lugnt hemma tills Lisa kom vid fem. Vi gjorde oss i ordning och sen gick vi förbi hos Brodin där Douglas stannade kvar och jag och Lisa gick vidare mot Ida. Det var långt att gå och våra väskor var väldigt tunga så när vi äntligen kom fram var vi helt slut :P Hos Ida var även, Elin, Linnea, Lina, Sebbe, Louise och My. Sebbe styrde olika öl-spel och efter några timmar gick vi vidare till Jöns&Jakob. Där hade de ställt upp ett stort tält med massa bord under och en bar. Sen brevid fanns ett dansgolv och en scen där ett live band spelade och runt dansgolvet stod ännu fler bord där man kunde sitta. Det stängde ett och då gick vi vidare låångt hem till Kara på efterfest. Där var det helt okej men den långa promenaden gjorde det lite ovärt hehe.




På fredagen vaknar jag med värsta ångesten över att min kamera som jag fick i studentpresent av mina föräldrar är borta. Jag ringer till Kara och till Jöns&Jakob men de har inte sett till den. Jag, Lisa och Douglas åker sen hem till Pierre där han Johan och Rasmus är. Vi badar i poolen, kör lite volleyboll och jävlas med varandra :) Efter några timmar åker vi hem igen (jag utan något torrt plagg efter allt bus) och duschar och fixar lite. Vid fem går vi och möter Emmelie med bussen :) Vi äter, gör oss i ordning, sätter upp tältet till tjejerna och sen är vi tjejer bjudna hem till Karin på förfest med de andra tjejerna. När vi träffar tjejerna tar Linnea fram min kamera som hon hittat på ett bord igår och då var lyckan stor! :D Det blev en ganska lugn förfest men såklart körde vi lekar, det var kul! Sen vid tio gick vi till Jöns&Jakob där det var mycket mer drag än i torsdags. Där träffade jag massa folk jag känner och vi dansade en hel del så kvällen blev väldigt lyckad!





På lördagen började Douglas jobba kl åtta och senare kom tjejerna in från tältet och la sig med mig i Douglas rum. Sen åt vi frukost och la oss sen på gräsmattan och solade och badade i vattenspridaren. Vid ett-halv två åkte vi ut med båten med Gustav och hans kompisar och senare kom även Eddie, Pao, Lina och Emma :) Efter ett par timmars solande och badande åkte vi hem och gjorde oss i ordning och sen kom Sarah! Douglas gick hem till Brodin när han slutat jobba och jag och tjejerna gick till pizzerian och åt innan vi fixade klart oss. När vi var klara gick vi fyra och Felix hem till Brodin :) Där var Douglas, Emma, Dea, Mackan, Chris, Sebbe och VK. Vi tog fram en kortlek och sen var vi i gång! Strax efter nio gick vi till Jöns&Jakob där det var riktigt bra drag!










Tältet dög inte åt mina tjejer, altanen var bättre! ;)

Nej några väldigt roliga dagar och kvällar har det här varit! Tack alla som varit med :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0