Lite mer om studentdagen!

Dagen började med champangefrukost hos Matilda i Strängnäs. Där var killarna från båda ekonomiklasserna och jag, Linn, Matilda och Alexandra :) Vi var där ungefär en timme sen var det dags för E3B att fotografera sig. Killarna fick gå till gamla Thomasgymnasiet där fotograferingen var medan vi tjejer fick skjuts av Matildas pappa, snällt!

9.25 fotades B-klassen och 10.25 fotades min klass, E3A. Efter det var det bara att vänta till 11.30 då lärarnas kabaré började och höll på i en timme. Dom var så himla duktiga och jag skrattade så mycket! Det gjorde dom väldigt bra :) Efter det körde bussar upp oss till nuvarande Thomasgymnasiet för att äta studentlunch och så var det stipendiumutdelning. Det var ganska segt om jag ska vara ärlig men grattis till Matilda som fick ett stipendium! :)

Sen vid två var det dags att samlas i klassrummet med klassen och klassföreståndarna, Ulla och Per. Där sa de några fina ord och så delades betygen ut. Vi hängde ut i våra fönster en snabbis och sen sprang vi ut, och den känslan går inte att beskriva!!! Där ute väntade mamma, pappa, mormor, morfar och mina kusiner Elene och Annemie på mig :) Och jag fick fina, väldoftande, roliga och starka saker runt min hals ;) Sen letade vi upp Doulgas och hans familj och släkt och sen gick vi i ett långt tåg bort till flaken som stod borta vid Europaskolan. E3A och E3B delade flak och vi hade det absolut bästa! Vi hade ett stort flak, med bäst ljudanläggning och egen DJ, klockrent! Jag hade så jävla roligt på flaket..vi åkte i en timme och jag ville inte gå av, det var nog dagens höjdpunkt att stå och dansa med alla på flaket!

Men vid fem var vi tvugna att gå av och då åkte jag med pappa hemåt. Min mottagning hade vi vid båtklubben och där hade mamma, pappa, mormor och morfar gjort iordning så fint, tack så mycket! Allt eftersom rullade släkt och vänner in och jag var så glad för hela släkten var där, det betydde mycket för mig! Jag hade väldigt trevligt på min mottagning. Jag fick umgås med släkten, vi åt god mat tillsammans, min farbror Leffe höll ett tal och, vi fikade gott och så fick jag superfina presenter av alla. Tack så mycket!

Strax efter nio åkte jag med Jeanette, Dennis och Harry. Dom skulle hem och släppte av mig hos Douglas. Där var jag en liten stund så jag hann träffa hans släkt och vänner innan vi åkte ett stort gäng in till BK där vi hade vår studentfest. Även där hade jag roligt och jag träffade många andra vänner än dom som tagit studenten, kul kul! Vid halv tre kom Douglas pappa och Gustav och hämtade oss så åkte vi hem till Douglas.

En väldigt lyckad studentdag! Ett stort tack till alla som var med denna dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0