Nykvarn-Kumla 2-3

Som ni ser förlorade vi igår mot Kumla. Efter full matchtid stod det 2-2 och då i den fem minuter långa förlängningen gjorde dom mål först. Jag var skitsur efter matchen för vi var väldigt jämna och vi hade lika gärna kunnat vinna. Sen blev min kedja bänkad i slutet av andra perioden och i början av tredje så det kändes jävligt tråkigt måste jag säga. Men jag är väldigt nöjd med dom bytena som jag fick spela för jag var inte inne på något mål bakåt!!!! Det är det alltid mitt mål..sen om det blir något mål framåt är det bara ett + :)

Jag tänkte göra en liten lista nu om matchen :P

Bra: Våra tre boxplay var grymt bra idag då vi inte släppte in något mål.
Jag tycker att Szilvia var duktig. Något som alltid är superbra med vårt lag är att vi aldrig och då menar jag aldrig ger upp. Vi kämpar in i det sista och ofta men tyvärr inte alltid ger det utdelning! :) Våra två mål som vi lyckas få in (Ladan & Lena) var såklart bra! Att min kedja inte släppte in något mål bakåt!


Mindre bra: Att vi fick tre utvisningar den första perioden, en av dom var min!
Att vi inte kan sätta dom målchanserna som vi får, var och en av oss. Jag tex missade målet när jag fick en bra pass av Sarah. Sen i slutet av matchen hade vi massor med chanser som inte gav utdelning. Precis innan Kumla gjorde 2-3 hade vi en målchans, öppen kasse i princip som vi missar :(
Jag tycker även att tränarna börde gjort en tidigare förändring i tredje perioden. Jag tycker tex att Johanna Larsson som satt på bänken borde fått göra ett par byten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0