21 september

Hejsan!

I fredags jobbade jag hos mamma sen på kvällen fikade jag,Sarah,Lisa,Emelie och Malin på Nansy´s i Södertälje :) Det var verkligen jättemysigt att umgås med tjejerna. Vi tog tio bussen hem och när jag kom hem kollade jag på den nya Wallander filmen, Cellisten som var lika bra som de andra filmerna.

I lördags jobbade jag 7-10 hos mamma sen åkte vi båda till min samling med laget. Halv elva åkte bussen mot Karlstad :) Vi hade en lång resa framför oss och jag sov den mesta delen. Vår första div 1 match någonsin började 16.15 och det var mot Skattkär. Dom var väldigt bra men det var vi också! Dom hade ett snabbare bolltempo så tufft blev det samtidigt som matchen var jämn. Vår målvakt Sillen räddade tre straffar och det stod 2-2 när de gör mål och klockan visar 19.25 men så lyckas Emelie få in ett mål 19.55 så efter full matchtid står det 3-3 :) Något nytt för div 1 är att om det står lika så spelar man i fem min till och om något av lagen lyckas göra mål så får det en extra poäng. Tyvärr så var det Skattkär som fick den extra poängen men vi var så nöjda med att åka hem med en poäng! :D Vi kom hem elva på kvällen och så blev det sängen för mig.

Igår jobbade jag 7-12 och sen vid ett blev jag hämtad av Douglas pappa. Jag åkte med familjen till Katrineholm och kollade på Douglas och Felix hockeymatch. Det var en ganska jämn match men Katrineholm fick ledningen med 3-1. Sedan i tredje lyckades Linden vända och vann tillslut med 5-3! :D Det var deras första vinst på väldigt länge! Efter matchen följde jag med hem till Douglas några timmar och mös framför tvn tills pappa kom och hämtade mig vid halv elva.

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag har städat lite och kollat på Idol :P Sen har jag tränat ikväll och det gick bra =)


Ett glatt gäng efter seriepremiären! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0