19 augusti

Det är en hel vecka sedan jag skrev här sist, inte bra inte bra. Gör mormor orolig stackarn! Det är bra med mig, väldigt bra även om helgen blev lite turbulent. Men det behöver vi inte gå in på för det är löst och "glömt" nu :) I torsdags för en vecka sen kollade jag,Lisa och Emmelie på Sex and the city 2 här hos mig. Det var trevligt! På fredagen gjorde jag två ost & skinkpajer till Douglas kräftskiva och senare på eftermiddagen åkte jag till honom. Douglas tre kusiner + föräldrar var i Mariefred över helgen så fredag kväll åt vi middag tillsammans allihopa. Jättegott och jättetrevligt!

På lördagen jobbade Douglas 8-13 och undertiden fixade jag lite i partytältet där kräftskivan skulle vara. När han slutat jobba umgicks vi lite med släkten och sen började vi ordna mer i tältet. Dukade med kräfttallrikar, glad + nubbeglas till alla ut med konfetti på borden och upp med pynt i taket. Det blev fint :) Synd bara att världens regnskur skulle komma precis när vi var klara och förstörde några av platserna så vi fick göra om. Men men tillslut blev allt klart och folket rullade in. Jag värmde upp pajerna, tog fram sallad och kräftor hade kusinerna med från Göteborg, havskräftor! Vi blev ca 30 st och Lisa kom :) Alla åt kräftor och kräfthatt+haklapp var det tvång på hehe. Douglas hade fixat ett sånghäfte som vi sjöng ur och drack nubbe, jättetrevligt! Jag hade väldigt roligt så det var synd att kvällen tog slut så pass tidigt, men jag tror alla hade roligt så länge det varade :)

På söndagen var jag,mamma,Lisa,Ann,Emmelie,Felix och Oscar och kollade på när laget mötte Telges div 1 lag. Matchen blev oavgjord 1-1 vilket är mycket bra från vår sida! Måndag och tisdag jobbade jag och tisdag kväll kom Douglas till mig. Igår bakade han och jag inför mammas kalas på tisdag och efter att jag varit och kollat på träningen åkte vi hem till honom :) Nu är jag hemma igen (vad jag/vi flänger fram och tillbaks haha) och ska träffa en naprapat kl 14. Fick tiden av mig snälla chef :) Jag håller tummarna för att jag får träna ikväll!

Bilder från kräftskivan kommer senare idag eller någon annan dag, jag har fullt upp i helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0