3 januari

Hejhej!

Jag har inte kunna kommit in på min blogg från Douglas dator men nu sitter jag vid hans gamla och då funkade det (att jag inte kom att tänka på det tidigare!) =) Så uppdateringen har inte varit den bästa men bli inte ledsna för jag sammanfattar de senaste dagarna lite kort nu medan killarna spelar tv-spel i väntan på Semifinalen mellan Sverige och USA.

I onsdags åkte jag och Filip till Södertälje för att kolla på ett par skor till Filip och käka lunch. Filip köpte skorna, vi åt en god lunch och ett + var att jag kom hem med två skjortor och lite grejer till nyår! På kvällen körde pappa mig till Douglas och vi tog det bara lugnt på kvällen.

I torsdags (nyårsafton) jobbade Douglas några timmar och sålänge storstädade jag hans rum och det blev väldigt bra och var mycket uppskattat av Douglas + familj ;) Jag hittade bla hans klocka som varit borta och 50 euro som han kan växla in. Sen började jag förbereda maten till kvällen (som jag tagit på mig att handla och sen tillaga med Emmas hjälp). Eftersom att jag skalade all potatis (som var till tio personer) kvällen innan skar jag den nu i skivor eftersom att vi skulle äta klyftpotatis och klyckling tillagad i ugn. Vid fem åkte jag och Douglas hem till Viktor för att jag skulle duka bordet och lägga ut partyhattar, tutor, drinkpinnar, bordsdekoration m.m. Jag hann även skära salladen och brödet innan alla andra kom =) När alla tio vänner kommit hem till Viktor satt vi oss och åt och hade det trevligt och som tur var, var alla nöjda med maten! Sen förflyttade vi oss till vardagsrummet och tog fram spritflaskorna som alla skulle ha med sig och drink&shotmixarna och lekte en lek som Douglas och Viktor ordnat. Efter en stund började hockeyn och en deal vi hade var att alla skulle ta en shot vid varje mål, så det blev ju en del ;)  Det hann även bli lite dans och en hel del roliga bilder hann tas innan vi började röra oss från Viktor ner mot IP. Tyvärr hann vi inte dit till tolvslaget så det fick vi fira med en fjuttig raket mitt på gatan, men jag tror att vi var lyckliga endå..iallafall enligt biderna :D Sen gick vi hem till Emil med en hel drös med människor och där blev vi kvar tills det var dags att gå hem. Hem till Douglas gick jag med Douglas, Viktor och Hellan och jag har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge som jag gjorde då. Vi brottades och knuffades i snön hela vägen hem och jag gav mig inte så jag låg i snön ett antal gånger haha! När vi kom hem till Douglas fick jag höra att jag blödde i pannan och det hade jag inte märkt..men det var ett jättelitet sår =) Hur som helst hade jag en väldigt lyckad kväll, som alltid med dessa mäniskor! :)

I fredags sov vi såklart ut och tog det lugnt i början av dagen. Vi kollade på Ice age 3 och sen på kvällen åt vi pizza och åkte hem till Victor och kollade Eurotrip och Hem till Midgård.

I lördags hände inte så mycket alls förens på kvällen då jag,Douglas,Victor,Chis och Lisa var på bio. Vi såg Sherlock holmes som var riktigt bra!

Idag (söndag) har det inte hänt så mycket. Jag skulle egentligen åkt hem men det blev att jag stannade en natt till =) Douglas har jobbat några timmar och sålänge har jag kollat tv och suttit vid datorn. Ikväll är Tobe,Chris,Dea och Hellan här och vi + Felix har spelat Alias. Jag var i lag med Douglas och vi utklassade de andra :) Nu sitter vi och kollar hockey och ska såklart se Jvm semifinalen mellan Sverige och USA.

Bilder från nyårsafton kommer imorn! Ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0