12 juli

Efter en vecka (sex dagar) i Grebbestad är jag hemma igen. Vi hade det jättebra! Vi bodde i en fin stuga bara ett par hundram meter från stranden med 1,5km gångavstånd till Grebbestad med den vackra hamnen och de mysiga uteserveringarna och butikerna :) En dag åkte jag,Douglas,Filip och Amanda till Smögenbryggan och gick där och åt en mysig lunch, det är så underbart fint där med bryggan,båtarna,bodarna..En annan dag åkte hela gänget till Strömstad och gick där i hamnen och sen mer i staden i olika affärer. Vi har även gått in mycket till Grebbestad och gått i butiker där, ätit goda luncher som langos, spelat äventyrsgolf, kollat fotboll,spelat spel och druckit gott på kvällarna. När det har varit toppenväder har vi legat och solat och jag & Douglas har fiskat krabbor, det är ju så roligt! :) Det har varit en bra vecka helt enkelt även om det var lite skönt när man väl satt i bilen påväg hem, man blev ju lite irriterad ibland när det är så många olika viljor och man bor 9personer så tätt inpå varandra.

Men i fredags kväll kom vi hem och då hann vi bara innanför Douglas dörr, krama om hans föräldrar,byta om och sen var det av till Gustav. Där hann jag sminka mig lite sen åkte vi in till Strängnäs och mötte upp ett helt gäng. Vi satt först på Riva i ca en timme innan vi gick vidare till Underbar! På Riva träffade jag Matilda som jag inte sett sen studenten för hon har varit i Australien ett år, jag blev så glad :) på Underbar hade jag väldigt roligt, tråkigt när det tog slut.  Lördag och söndag har vi varit ute ett gäng med båtarna. Vi har legat vid klubbholmen i Mälaren och jag tog mitt första dopp i lördags :P Musselplockandet räknas inte haha. På lördagskvällen var hela Douglas altan full med vänner och vi satt ute hela kvällen. På söndagen åkte jag med mina tjejer till 550 där vi åt middag och kollade VM-finalen som Spanien vann!

Idag har jag jobbat 8.30-18 och sen varit ute och sprungit..det gick okej. Imorn jobbar jag 12-20.15 och imorgon fyller min lilla kusin Lina 1år! :) Tänk vad tiden går fort..Grattis grattis stumpan!


Jag,mamma,pappa


Douglas påväg in till Grebbestad

Jag & Douglas

Amanda & Filip

Jag & Douglas

Smögenbryggan

Amanda,Filip och Douglas på Smögenbryggan


Fina Douglas

Lunch på Smögenbryggan


Amanda & Filip

Douglas <3

Douglas & Jag


Douglas

Jag





Filip,Amanda,Douglas och jag i Strömstad

Douglas

Douglas,Amanda,Filip


Jag

Douglas puttar

Jag puttar

Krabbfiske!





Jag & Douglas


Douglas & pappa


Douglas,pappa,mamma efter lunch i Grebbestad


Jag

Jag & Douglas

Mer krabbfiske

Här spelar vi Alias, jag och Douglas vann :D


Middag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0