5 september

Hejhej!

Nu är jag hemma igen efter en rolig helg i Karlstad! Vi har spelat tre gruppspelsmatcher, en i fredags och två igår. Ifredags kväll mötte vi Lockerud som spelar i Elitserien och det märktes för vi kom inte alls till i våra få anfall, det blev mest försvarsspel vilket vi gjorde bra även om vi förlorade med 0-7. Vi ska inte vara jämna med lag som spelar i Elitserien och det måste vi komma ihåg, men det är ju så tråkigt att förlora! Efter matchen åt vi lite mackor och Risi Frutti innan vi gick och la oss, jag bodde med Sarah och Annika :)

Igår hade vi första matchen 9.45 mot Skattkär som vi spelade mot i div1 förra säsongen. Precis som de matcherna var den här matchen jämn och slutade 0-0. Vi fick helt enkelt inte in bollen. Den matchen var såklart roligare att spela då vi hade mer anfallsspel!

Efter matchen åkte vi till centrum och åt en god lunch tillsammans, det var wook :) Sen åkte vi tillbaks till vandrarhemmet där jag somnade i min säng i över en timme, lagom tills nästa samling. Vårt sista möte var Sveiva, norska mästare. Vi lyckades ta ledningen och matchen var länge jämn och väldigt rolig att spela, det gick bra vilket alltid är roligt. Men sen några minuter in i tredje perioden tappade vi vårt underläge med 1-2 till 5-2 vilket var synd. För att vi skulle ha en chans att gå vidare var det vinst som gällde. Efter matchen var vi såklart besvikna men sen i omklädningsrummet fick vi beröm av vår tränare, han var nöjd med vår insats denna helg med tanke på vilket tufft motstånd vi haft (precis som cupen för två veckor sedan) och det var faktiskt väldigt skönt att höra. Jag hade säkert surat hela kvällen annars :P

Hur som helst kollade vi på herrarnas match på kvällen som de vann, sen åkte vi och åt middag. Det var mycket trevligt :) När vi kom tillbaks till vandrarhemmet var vi ungefär tio stycken som samlades i vårt rum och spelade Alias, skitkul!

Idag innan vi åkte hem kollade vi på herrarnas kvartsfinal och en dam semifinal :)

Nu är jag hemma igen. Jag väntar på Douglas som kommer om ca en timme, det blir bra. Imorn jobbar jag 5-14 på Ica och som tur är har jag sovit middag, annars hade jag inte varit vaken nu.


Jag har tittat igenom bilderna från kräftdkivan och de var inte så bra tyvärr. Men jag lägger upp dessa tre, en på tältet innan alla kom, fint va? , en på mig och en på min underbara Lisa!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0