Får det gå till så?

Det gick bra att jobba idag och så även träningen. Var väl inte det bästa tempot men helt okej. Jag vet att jag var väldigt tung i benen från igår, det kanske fler var. Imorgon har jag sovmorgon och det är så skönt..underbart. Sen jobbar jag till 18.00 och så har jag kvällen här hemma som jag kan göra vad jag vill med. Förmodligen blir det att jag gör så lite som möjligt!

Nu när jag gick in på datorn loggade jag in på facebook direkt. Då hade jag fått en länk skickad till mig och blivit varnad för hemska bilder. Nyfiken som jag är klickar jag vidare och får se en film där det visas grov djurplågeri. I filmen blir små stackars typ tvättbjörnar flådda levande och ihjälslagna med en sving i marken...En helt flådd liten björn ligger på en bilflak och ser sig om, utan sitt skinn! Det här var det värsta jag sett, vad ska man göra. Vad kan jag göra? Jag skrev på den där listan som skickats ut men vad hjälper den...Det var verkligen sjukt, att det går till så. Jag lägger upp länken men jag varnar verkligen för hemska/äckliga bilder. Hade jag vetat hade jag inte kollat på den. Hemskt att säga att jag hellre hade varit ovetande.

http://www.peta.org/feat/ChineseFurFarms/index.asp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0