9 juli och en vecka kvar!

En vecka har passerat och en vecka kvarstår. Bara en ynka liten vecka sen får jag & Douglas nycklarna till vårt hem! Idag efter jobbet har jag ringt lite samtal och kännt mig ganska vuxen. Jag har ringt angående Hem & Bilförsäkring, fått prisuppgifter och så. Det är nämligen så att jag och Douglas blir med bil denna vecka om inte något oväntat sker..En vinröd Nissan som jag gillar skarpt, man sitter högt upp i den och fast att den inte är så stor känns det som att man kör en minibuss haha. Hur som helst ser jag fram emot alla dessa steg att ta och ordna med tillsammans med Douglas. På måndag när vi kommer in i lägenheten ska vi förbereda för målning utav vardagsrum,två sovrum och en del utav köket som vi börjar måla på tisdagen. Det kommer bli kanon! <3
 
Förra veckan hade jag semester och blev en väldigt bra vecka. Eftersom jag varit lat här på bloggen kör jag en snabbgenomgång på vad jag hade för mig ;)
 
Måndag: Åkte jag till Hedlandet på jakt efter kuddfodral men hittade inga jag ville ha. Men fick med mig ett par andra fina saker. På kvällen minns jag inte, var nog bara hemma.
Tisdag: Var jag & min chef på en utbildning som SCANIA höll i. Den var endast på två timmar och efter åkte jag till Douglas.
Onsdag: Åkte jag till Västerås/Kungsbyn för att hälsa på mina småkusiner Harry & Lina. Jag var där i fem timmar och vi åkte bla till en badplats tillsammans med barnens pappa Dennis. Jag hade som vanligt roligt med busungarna! På kvällen var jag en stund med Emmelie och Lisa hos Emmelie.
Torsdag: Vid 11 plockade jag upp Sarah & Lisa och åkte till Mariefred. Vi strosade runt i stan/gick i butiker och åt sen lunch på Anna på torget. Jag visade även vart vår lägenhet ligger, så de hittar dit sen ;) När tjejerna var hemma igen tog jag det lungt tills Douglas kom, vilade och gjorde mig sen iordning. På kvällen gick jag på tjejkväll med Mariefredstjejerna hos Mikaela. Senare mötte vi upp grabbarna på Värdshuset :)
Fredag: Douglas spelade golf och jag gjorde inte så mycket. Tog det lugnt tills det var OK att ta bilen och åka hem. Här städade jag och packade lite flyttsaker, hade en lugn fredagskväll.
Lördag: 8st favorittjejer mötte jag upp i centrum kl 11 och tog sen med hem till mig. Vi öppnade något gott att dricka och åt lunch tillsammans ute i solen. Här satt vi i ett par timmar och bara hade det gött! Sen tog vi tåget till Stockholm, åt middag och drack goda drinkar på en uteservering innan vi åkte vidare till Långholmen för att se Melissa Horn. Där satt/la vi oss på filtar och hela dagen och kvällen var underbar med mycket skratt!
Söndag: Vid ett kom jag hem till Douglas. Fikade med hans föräldrar och lite senare kom världens oväder in med ösregn, åska och blixtar så det bjöd upp till en myssöndag framför tvn :) Det enda vi gjorde var att provköra bilen och hälsade i samma veva på Douglas morfar & Tina :)
 
Sådär vilket monsterinlägg det här blev nu då...Denna vecka jobbar jag som sagt. Men det är inga långa dagar om man inte vill. Jag har plustimmar som jag kan "offra" för att sluta tidigare de här dagarna :)
 
Bilder måste jag bli bättre på jag vet....men inte idag heller.
Det kommer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0