10 juni

Sitter hemma i soffan med mina föräldrar. På tv är det Spanien-Italien, fotbolls EM är igång!! Sverige spelar sin första match imorgon, kul kul :) Jag har inte skrivit på fleeera dagar jag vet..Så jag tänkte dra det lite snabbt bara.

I onsdags var både jag & Douglas lediga så i tisdags kväll var vi hemma hos Douglas med några vänner och hade det trevligt. Vi kollade Sverige-Serbien (träningsmatch) som var tråkig sen spelade vi spel, det var betydligt roligare! På onsdagen mådde jag inte superbra men tog mig ut på en långpromenad med Gunilla när Douglas åkte för att spela golf. Mycket mer än så blev det inte, en lugn kväll.

I torsdags jobbade jag 8-15 och så blev det träning följt av soffläge. Jag kollade runt på lite olika alternativ för mig och tjejerna i sommar och det slutade med att jag preliminärbokade Hotel/Hostel i Göteborg tre nätter, så får vi se!

I fredags var dagen med stort D. Vår fina vän Tess tog studenten! Jag hade tagit ledigt för att kunna fira hennes dag fullt ut och det gjorde vi. Jag,Sarah, Lisa,Helena och Emmelie träffades vid 9.00 för champagnefrukost i solen. Det var så mysigt så och vi var helt överense om att det ska vi se till att göra fler gånger i sommar :) Sen tog vi elva bussen till Östertälje följt av pendeln till Tumba. Strax efter 12.00 sprang vår vän ut och det blev en stor härlig gruppkram med mera. Det var härligt att se Tess så lycklig, jag minns kännslan så väl..Vid halv två sen var vi tillbaks i Södetälje och skulle nu fördriva lite tid fram till mottagningen vid sex. Vi åt lunch på Cesars, gick lite i affärer..strosade runt. När det var två timmar kvar slog vi oss ner gräset, öppnade en varsin cider och bara slappade, pratade och hade det så bra i solen :)

Tess mottagning sen var jättetrevlig och de bjöd på god mat och fika. Fler tjejer anslöt dit och vi var samlade, allihopa. Jag,Lisa och Helena skulle inte med resten av tjejerna ut utan åkte hem vid halv nio. Då var jag helt slut och somnade sen gott med ett leende på läpparna efter denna underbara dag!

Igår var jag i Mariefred hela dagen och kvällen tills mamma kom och hämtade mig vid halv elva. Det började med en lunch på golfklubben när Douglas + kusiner spelat klart sin golftävling. Sen gjorde vi inte så mycket förän det var dags att gå på Jacobs studentmottagning vid sextiden. Vi gick dit hela familjen, kusiner,vänner m.m och det var väldigt trevligt! Kul att få umgås med Gustav & Michelle som bor i Helsingborg men var hemma över helgen. Vid tio rörde sig "ungdomarna" vidare mot nästa fest men jag droppade av hos Douglas i väntan på mammsen. Idag har jag jobbat 7-15 och sen inte så mycket mer, ska ta tag i mitt rum innan jag lägger mig!

Det här blev en långt inlägg haha, men så får det va. 
Hoppas ni haft en bra vecka/helg med studenter och annat kul! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0